Nieuwe technieken in e-mailmarketing

Interactieve mails worden steeds populairder, zo meldt Emerce. Dit brengt vele mogelijkheden met zich mee, om de consument onder andere beter aan het merk te binden.  Echter, gaat het ook gepaard met uitdagingen.

Vernieuwingen binnen e-mailmarketing uitten zich onder andere in interactieve e-mailberichten. Ontwerp is hierbij erg belangrijk, een e-mail hoeft niet meer statisch te zijn. Het is nu mogelijk om diverse content in de e-mail te plaatsen, met daarbij verschillende links. Dit moet er ook voor zorgen dat er meer interactie ontstaat vanuit de verstuurde mails. Technisch wordt het daarnaast mogelijk om inhoud en afbeeldingen samen te voegen.  Een e-mail moet daadwerkelijk de aandacht vasthouden van de consument, het moet betrokkenheid creëren. Een mail moet meer doorklik mogelijkheden bevatten. Pas er wel voor op dat de mail niet enkel een toegangspoort wordt tot de hoofdwebsite.

Uiteraard brengt vernieuwingen ook uitdagingen met zich mee. Technisch gezien is het lastig om een interactieve e-mail te maken. Het toevoegen van geschikte navigatiemogelijkheid, zoals je die ook kent van de hoofdwebsite is makkelijke na te bootsen. Echter, het maken van een technische koppeling om vanuit de verstuurde e-mail consumenten producten te laten toevoegen aan hun winkelwagentje is lastiger en een duidelijke uitdaging.  We zullen zien hoe de toekomst op het gebied van e-mailmarketing zich zal ontwikkelen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *